Блог ім. Chelovek-tur → балканські роздуми

Ласкаво просимо, дорогий читачу, в монолог “мандрівної людини”, що живе в ці цікаві часи з постковидним відбитком людства.авантюра поїхати за бугор своєї країни та ще й на мотоциклі – дуже цікава і не зовсім здорова затія, якщо розібратися. Дану затію придумали в наших вигадливих головах ми ще в кінці 19-го року, мабуть-славний маршрут повинен вийти, потрібно їхати! все повинно було б йти своєю чергою, але на деяких ресурсах почали говорити що в китаї якась людина випробував невдало кажана і бачити всьому людству потрібно трошки перетерпіти наслідки його досвіду. Що ж, весь двадцятий рік довелося годувати допитливий розум коротенькими мотовиездами, а яких тільки й встигало прогрітися масло в моторі…

Всі прекрасно розуміли, що сезон котиться по похилій як..(місце для вдалого порівняння) і смирно зустріли міжсезоння. Але кожна людина, в якого душа вимагає духу пригод і особливо тематичного, не одноразово взимку ставив собі питання: так що ж буде з кордонами в двадцять першому, а?

Почалося тепло, в душі мотоциклістів заграли мелодії, чеперисти-чеперять, любителі вихлопу-продувають прямотоки ночами, а злітачі – злітаються. Ну а дальнячники…а дальнячники – не знають куди себе день! тільки й чути навколо: а впустять чи в іран; а як на кордонах з європою?

Хоч відволікай себе роботою, хоч приділяй час близьким, але думки закрадаються про одне: як же бути? для власної розради починаєш себе балувати іграшками, китайці прислали круїз контроль механічний, а потім і додаткове вітрове скло, як би натякаючи: все в дорогу! а німці з луїса вислали навіть набір новенької екіпіровки, злачно давши знижку в 66%.а мій дорогий супутник в цій пригоді-євген, пішов ще далі, сам того не чекаючи-купив собі навіть новий мотоцикл. Все як в язичництві, тоді народ приносив в дар баранці або вівці для бога дощу, що б той полив грядки, а ми підкуповували мотобога …

Ніяк інакше, диво сталося, це ж очевидно. Якісь землеволодіння почали пускати маючи негативний тест, а якісь – навіть без тесту, дізналися ми зі змі. Радості не було меж, свистопляски і все в цьому дусі.нашу радість зупиняло те, що потрібно збиратися, а ми ще не готові! виїзд вже має бути днями, а євген навіть не знає на якому мотоциклі їхати! старий мотоцикл підготовлений, перевірений і чекає бойового кличу помчати вершника в захід. А новий ще не має ніякого обважування, рамок, хорошого світла і ось цього всього, про що мріє кожен підкорювач далеких доріг на своєму залізному коні. Але якщо їхати на старому, то це ж кидалово мотобога, куплений же для далекої дороги новий мотоцикл! євген проявив всю свою напірність і ночами на проліт зробив зі свіжокупленого голого мотоцикла – свіжокупленого не голого мотоцикла.

Які думки в людини який стартує в дорогу? це вам не заново одружуватися або народжувати ще одну дитину…це кожен раз – як в перший раз! досвід тут, звичайно ж, відіграє велику роль, але забути щось важливе або допустити велику помилку може кожен. З цього опрацьовуючи в голові безліч питань, прокручуючи в голові всі документи які потрібні найближчим часом – ми викотили … Викотили в клініку забрати результати тесту, без якого нас нікуди не повинні пустити.

Хочеш їхати цікаво – їдь з кимось… Далеко і швидко-сам. Саме цю фразу я не можу сказати про євгена. Так би мовити, якщо сіли їхати-то їдемо, а не філософствуємо про життя. Все відповідало нашому плану: через брак великої кількості часу, за перших пару днів потрібно телепортуватися в гущу цікавого і незвіданого для нас, і таке ж повторити в останні два дні нашої експедиції. Сказано-зроблено! перший і самий довгограючий своєю нудністю шматок дороги київ-одеса-дався мені вперше в житті весело і не примусово.так само в районі затоки був здійснений піт-стоп, скупатися в морі і насолодитися творіннями південний умільців, а саме – медової пахлавою. Якщо нічим її не запивати і з’їсти одну, а то і дві поспіль, то виходить такий прихід, від якого аж очі закочуються, так нудить…кхм, занадто я розійшовся, про свої пристрасті. Повертатися.

Потрібно мати дуже сильну силу волі, змусити себе вийти з пляжу в тіні під обривом берега, почати надягати жарку екіпіровку і сідати в сідло, в якому годин 8-10 вже просидів сьогодні як мінімум. Але план пройти максимальну кількість кілометрів за перші дні моргає червоним блінкером в голові прямо перед очима, не даючи розслабити своє тіло і розум.що ж, розмірковуючи в своїй голові, кожен з нас аналізуючи старт подорожі, просуваємося від моря по маршруту все ближче і ближче до кордону. Сонце вже давно зайшло, але ми невтомно просуваємося і просуваємося, бурчачи моторами.

А їхати ми вирішили саме в с. Орлівка, там нещодавно відкрили прикордонний перехід через річку дунай. Що ж, думка ночувати в україні ми відкинули відразу, хочеться за перший день все ж вирватися на нові землі. Відкриваючи розклад в інтернеті порома, ми бачимо що він буде через години дві і нам залишилася якась сотня з гаком кілометрів. В дорозі приходить дзен, думки забивають фон і ти вже чекаєш з відкритим ротом, що ж буде далі, а саме там – далеко далеко. Але занадто зафантазувавшись, ми підкочуємо на кордон і розуміємо що пором відбуває хвилин через … 7. Дуже дружно і швидко спілкуюся з товаришами, які несуть службу, вони не питаючи майже нічого, включно тест, який вранці забирали, пропускають нас. Мотобог напевно зглянувся над нами, як тільки ми заїжджаємо на це судно, за нами закриваються ворота і ми відчалюємо.повністю розслабитися нам ще не вдається і це логічно, ми ж в нейтральній зоні, посеред ніде.

Просунувшись по порому як на самокатах, ми підібралися першими до виїзду, не запускаючи мотори. Дуже економить час, останнім заходити, і першим виходити з переправи.ечруминський кордон далася ще простіше ніж наша, стрибаємо на коней і летимо в глиб країни. На цей момент вже години дві ночі. Їдемо і намагаємося знайти місце. А воно не дається і не дається. Напевно їхали і шукали місце ще годину-півтори. Знайшли, стали. Перекус салом (вже контрабандним) з помідорами і сон. Перший день. Близько 20 годин їзди. 820 км.

Ранковий табір

6 ранку. Сонце вже напекло намет так, що перебувати всередині не можливо. Виходиш назовні, комарі і мошкара не дає шансів навіть зібратися з думками, намагається з’їсти живцем, без суду і слідства. У прискореному режимі відбуваються збори, поспавши від сили дві години – ми знову в строю.

Їдеться весело. Найчастіше розмовляємо по гарнітурі, емоції викликає то красивий поворот, то пейзаж поля. Ніби як і звичайне поле, і ніби як і вже не таке, як вдома.найцікавіше, їдемо дедуктивним методом, не маючи маршруту. Залежно від обставин, що склалися, прокладаємо маршрут на наступних пів дня/день.

Спідометр і тахометр юбра-дуже цікава річ. Нічого напевно ж незвичайного в ньому немає, але вабить мою увагу до себе вже 7 сезон. Неможливо не подивитися. Я завжди автоматично можу сказати швидкість, знаючи показник тахометра, і у зворотний бік, можу сказати показник тахометра, знаючи швидкість. Але краще подивитися туди і туди, так надійніше, так. Цифри ще так забавно складаються, ось наприклад: на 4 –ій передачі-обороти завжди відповідають швидкості, якщо додати нулик. Тобто на 7 тисячах, швидкість буде рівно 70 км / год. А на 5-ій на 7к-80. Тобто зрозуміло що крок передачі рівно 10 км.чи то мій склад розуму такий, то чи любов до такого роду перфекціонізму – але я в захваті.

Далі шлях пробігав наш через бухарест . У нас є правило в подібних подорожах: щоб познайомитися з містом – потрібно в ньому переночувати. Ми проїжджали через столицю румунії приблизно в обід, і вже не вперше-проїхали його транзитом, так і не зробивши тут піт-стоп на ніч. Важко щось сказати про місто, але дуже дивує кінна бричка з сіном в центрі європейського міста.

Ще вчора ми поважали наш новий девайс – круїз контроль. Та що там заважали, він перевиконав всі наші очікування-тепер я вважаю його однією з найнеобхідніших речей в далеких або не дуже дорогах. Крім того що рука не втомлюється і не затікає, на довгих прямиках є можливість взагалі відхилитися від керма і впертися спиною про гермомешки і думати про вічне. Навіть голдоводи нам заздрили, як нам здавалося. І не повірите, вдається налаштувати його з такою точністю, що працював як адаптивний круїз контроль, ми могли виставити ідентичні швидкості! а ще дуже сильно відчувається сила опору вітру, так само цікавий момент. Наприклад женя йде первее і виставив 80 км на годину. Якщо я виставлю таку ж швидкість за 100 метрів від нього – все прекрасно, ніяких проблем немає. Але якщо трохи підгазую і наздожену його, а потім назад відпущу ручку, що б він тримав 80, то нічого не вийде. Мій мотоцикл потрапляє в повітряний мішок після першого байка і намагається їхати вже 85. Тут і починається вся магія. Я висуваюся в сторону,Виставляю 75, потім ховаюся за нього і вуаля, я їду теж 80 за ним, і при цьому дросель газу викручений як на 75, фантастика.

Самі того не розуміючи, вже котили по болгарських землях. І поля такі ж і дороги схожі … Ось знаки тільки помінялися, побачили російську мову. Так як вночі не поспали толком, зробили піт стоп на пів годинки сну, серед маленького містечка по дорозі, прямо в парку. Там же і приготували їжу, скориставшись примусом. Півгодинний сон, знаєте, дуже навіть допоміг.насолоджуючись європейськими горизонтами і якістю доріг, ми до ночі дісталися в софію, оперативно оселилися, благополучно зробивши бронь на букінгу по дорозі. І вийшли на вечірній променад. Відчувався сильно нам сталевий молот радянського союзу…

Пробудження далося не легко, і це могло означати для нас тільки одне: почала накопичуватися перша дорожня втома. А ми то два дні тільки в дорозі!ліниво висунулися в дорогу. Шлях, який дивився прямо на грецію.думки в голові вирували зараз самі що не є – нервові. По-перше пройшло більше 72 годин від здачі тестів. Та ще й я згадав що потрібно було заповнити внутрішню анкету на грецькому сайті, для благополучного відвідування такої.

Межа. У такій же послідовності нас і запитав прикордонник, тест і анкета. У нас два немає. Але ми то все одно розуміли, заїхати ми повинні! вирішилася ця проблема на раз два. Хоч анкету і потрібно робити за 24 години, нам дозволив зробити прямо зараз, на кордоні. А тест … З тестом взагалі смішно, греки дозволили зробити тест один на двох, ми ж разом видать їдемо. Той що за 5 хвилин і той що безкоштовний. Шляхом не поспішних маніпуляцій, ми заїхали до греції. Це перша для нас обох країна, в гарнітурах шоломів ще довго звучали звуки радості.тут нас зустріла справжня європа, як нам могло здатися в першу хвилину. Ще й платні дороги для мотоциклістів відразу ж підтвердили це. До слова, вже до україни безкоштовних доріг ми ніде так і не зустріли.

Дуже активно букнувши хороший готель в салонниках, ми на наших розігрітих байках на південному сонці вриваємося в це прекрасне місто. Такого теплого прийому в греції ми не могли і очікувати. Мало того, що нам запропонували більший номер, ніж ми букнули, розповіли тонкощі міста і кращі місця до відвідування, так і запропонували загнати наші брудні мотоцикли прямо на ресепшн! наша совість не могла не включитися, і як показав досвід, при великому бажанні і повазі до власників готелю, за допомогою пари-трійки вологих серветок, наші коні виблискували, як тільки що виїхали з мийки, а не проїхали 2 тисячі км.

Увечері вийшли на знайомство з містом. Виявляється, ми оселилися біля підніжжя 1000 річної стіни! місто прекрасне, фрукти смачнючі! вежа, море. Ресторан з місцевими морепродуктами і грецьким салатом, куди ж без нього в тутешніх місцях. Десерти від шефа як комплімент. Загалом, цей марш кидок нам окупився за цей же вечір, внутрішній герой, який виконав цей шлях – був щасливий.

Методом мирної дискусії ми визначили наші наступні кроки щодо греції. Так мчати в настільки далекі краї і відразу ж виїхати з них, нам не дозволили ні совість ні здоровий глузд. З цього ми прямуємо в прекрасному настрої від наших нових друзів з готелю, пригостившись смачним кавуном (яким вони люб’язно придбали до нашого від’їзду) в сторону трьох так званих – пальців. Поміркувавши про масштаби цих півостровів і давши звіт що потрібно мінімум на кожен з пальців виділити день, було вирішено-їхати на один палець. А саме на середній. Чому середній? тому що.

Ах так, ланцюг. Перед дорогою традиційно підтягнувши вмираючу ланцюг, цього разу прямо на ресепшині готелю, позичивши ключ у місцевій майстерні. Штатним коротким ключем не вдається зірвати задню вісь.

По дорозі зупинилися в небагатолюдній населеному пункті охолодитися і випробувати в магазині місцеві солодощі (знову до нудоти) ми продовжили шлях у бік цих заповітних місць. З кожним кілометром пейзажі починали змінюватися, відчувався більше запах моря, дорога починала витися змійкою, а паливо – дорожчати.

Звичайно ж, в цих місцях нам потрібно переночувати, тим більше маючи намети. Вибір місця в туристичних місцях в пік сезону ічтобибезлюдей давався нам дуже важко. Звичайно ж, на який пляж не заїдеш – народу повним повно, все логічно. Наш натиск пошуку трошки згасав, але ми не здавалися. Не може ж не везти з місцем весь вечір, зараз щось знайдеться!подивившись на карті дуже дивну загогуліну, яка не має взагалі і слідів на карті дороги туди, ми ставимо мітку на карті і мчимо. І на одному з вигинів, ми помічаємо ці прекрасні пляжі! 8 і розуміємо, там-ні душі! але дорога далі починає показувати свій характер і чим вже починаються проїзди, тим вище вона піднімається, не даючи можливості обійти кам’яну перешкоду. Піднявшись на пік перевалу і подивившись на пляж-серце завмирає! чи то від цих красот, чи то від думки – що потрібно якимось чином спускатися туди…говорити що думки не одноразово відвідували нас-а чи правильно ми робимо і може варто повернутися назад, напевно сенсу немає. Воно то і логічно, зробивши невелику помилку, можна як мінімум гарненько пошкодити мотоцикл або себе. І це в кращому випадку. Напевно боротьба зі спуском до пляжу тривала години півтори і далася тільки одному з двох мотоциклів. Один мотоцикл залишився ночувати на схилі, не піддаючи себе зайвій небезпеці.

Передати радості перебування на пляжі, після таких випробування у мене не вистачить дару мови.захід сонця, тепле море, відсутність людей – все грало на користь і тільки покращувало настрій. Звичайно ж, пляшка місцевого грецького вина була дуже до речі, в якості аперитиву перед вечерею. Як і свіженька місцева динька вранці, замість чаю.намети виставили грамотно, щоб сонце не розбудило з самого ранку. Вечірні розмови, куди ж їхати завтра. Шум прибою пестить закатоване тіло і розум за день на палючому сонці.а в тонусі тримає нас страх, чи зможемо завтра виїхати???

Попітніти довелося з перших хвилин підйому. Накат юбра скінчився через 10 метрів. Звичайно ж, він був не навантаженим, кофри були зняті і винесені за найскладнішу ділянку. Намагаюся руйнувати за допомогою жені-ні в яку. Тільки зліз з мотоцикла, штовхаючи його удвох вперед і повним газом на першій передачі, він зміг рушити з місця.розуміння що будь я тут один, не виїхав би ніяк. Взаємна допомога дружині і ми повертаємося акуратно по перевалу в бік цивілізації.вранці ми вирішили заїхати на цивільний пляж, де стоять місяцями сім’ї кемперів. В’їзд безкоштовний, якщо без ночівлі, але документи собі беруть. Приготувавши вже там сніданок, змастивши ланцюг і накупавшись в море – вирулюємо на дорогу, яка нас буде по чучуть виводити в бік наступної країни. Звичайно ж, купивши з грецьких країв місцеві оливки та інші смаколики.

Довго просуваючись палючим сонцем ми підібралися до кордону з північною македонією.що б передати на скільки легко далася нам межа-нам не пройшлося навіть злазити з мотоциклів. Байдужим поглядом, не питаючи нічого, прикордонник зі своєї будки дав зрозуміти, що можна їхати далі, проштампувавши наші паспорти.

північна македонія

Спочатку нас країна розсмішила поліцейськими, які смішно з-за рогу намагалися когось виловити на свій пристрій за перевищення швидкості. Точно так само, як було у нас, років 10-15 тому. А далі нас мучили пункти оплати дороги. Дуже часто проходилося зупинятися, а це не найзручніший процес на мотоциклі. Вітер і прохолода місцями були аж надто сильними. Особисто мені допомогло їхати в берушах і за женею, ховаючись від різких зустрічних потоків повітря і шуму в шоломі. Що дружині допомагало-я не знаю:).шикарний автобан з тунелями і гірськими пейзажами супроводжував нас аж до самої столиці – скоп’є .місто нам здалося дуже цікавим і незвичайним. Свій місцевий македонська мова, перетин культур і релігій в часі накладає свій ідентифікуючий відбиток на ці місця.

Починаючи з греції і всі наступні дні в цих краях я постійно відчував вплив османської імперії, яка розпалася ще на початку хх століття але залишила великий відбиток по цей день.місцеві площі, парламент, старі фортеці нас здивували. Ніколи не замислювалися, що є досить поруч якась країна північна македонія, в якій є скільки всього, а ми про неї майже нічого і не знаємо.країна таку назву носить з 2019 року. А саме слово македонія може позначати цей історичний регіон або ж північну частину греції.

Розглядаючи карту в руках, у нас було насправді не так вже й багато варіантів, як прокласти маршрут далі. перший варіант : зрізати через болгарія і румунію і їхати додому, вигравши пару сотень км і скориставшись найшвидшим шляхом.

другий : зібратися з силами і їхати невеликий петлею, але через дві нових країни, в цій подорожі, а саме сербією та угорщиною.

Враховуючи бажання бачити нове, спрагу пригоди і інтерес, чи встигнемо повернути додому в рамках відпустки, ми приймаємо рішення їхати більш тривалою дорогою, але при цьомуНасиченіше розфарбовуючи свої будні дні в цій подорожі.не дивлячись що нам вже потрібно їхати на північ, у бік сербії, ми вирулюємо зовсім в інший бік вранці зі столиці, подивитися ущелину матки. Дорога побудована так, що намагається завести нас на платну ділянку, але вона не знає що у нас великі турендуро, які з легкістю перестрибують через бровки і полями доїжджають до безкоштовних доріг. Місце того варте. Захоплюючі дух пейзажі з приємною прохолодою.

Покінчивши з платними дорогами, нас зустрічають точно такі ж, тільки сербські. Якщо на минулих потрібно було платити на кожному пункті, то тут на виїзді з країни вже доведеться заплатити. Нам здалося це зручніше, раз вже все одно потрібно платити.

Природа відкривається прекрасна, велика кількість тунелів і хорошої якості асфальт.вирішуємо помінятися мотоциклами, так цікавіше і організм трошки відпочиває (if you know, what i mean). Іноді їдемо за фурами, рятують від вітру. Дорога не дає приводів боятися ям або сміття на дорозі.

Звикнувши до маленьких міст, потрапляємо в белград . Масивність міста відразу буде відчуватися, навіть якщо ти на околиці. Гуляємо по місту до півночі, вивчаючи місцеву архітектуру і вбираючи сербську атмосферу.вирішили сьогодні ночувати в наметі. Але без намету. Переїхали до парку, поговорили з охоронцем, не зрозуміли один одного ні слова, починаємо розкладати каремати і спальні мішки недалеко від будки охоронця, який ніби як, не має нічого проти, як нам здається. Женя наводить аналогію мені, що в києві нас охоронець би прогнав і викликав би на додачу поліцію.

Ранок в парку! ставимо план максимум-не тільки проїхати по угорщині, і ще й встигнути заїхати в україну. Продубас по автобану, підтягування ланцюга скрізь, де тільки з’являється у мене 5 хвилин, оплата доріг, які нам здалися занадто дорогими.

угорщина впускає прекрасно, не цікавлячись ні тестами, ні метою відвідування даної країни. Перша країна, де відразу відчувається справжня європейська атмосфера.як і в кожній подорожі, шлях назад якийсь швидкий і з мінімальною кількістю зупинок. Але в угорщині починається час поломок. Мотор, який починав сопливить в жені, зараз почав це робити більш старанно і барвисто. Моя ланцюг вже зовсім не потрапляє на зуби, бо розтягнулася знатно. А ближче до вечора і кордоні з україною у vogа пропадає повністю світло у фарі, залишивши тільки габарит і доп світло, який сліпить зустрічний потік транспорту. Їдемо під одну мою фару, другий мотоцикл видно завдяки хорошим яскравим габаритам. У такому стані проходимо кордон з україною, залишилися не поміченими.

Соромно зізнатися,але місце для ночівлі нам вдалося знайти через півтори години, приблизно. Сну.пробуджуємося і насамперед розуміємо, що за сьогодні і обов’язково до темна потрібно зробити вісім сотень, по іншому ніяк.як не дивно на втому та інші моменти, дорога дається нам в край легко. А дешевий бензин і безкоштовні дороги тільки радують. Напевно тут ми і поставили свій рекорд, не злазили з мотоцикла на продовженні 5 годин, поки не скінчитися паливо. Дуже допомагали водія фур, за якими ми могли впевнено тримати швидкість рівно в сотню кілометрів за годину, прилаштувавшись кожен за заднім колесом фури. Загальний коліметраж склав близько 4400 км, 8 днів, 7 ночей в дорозі. Ланцюг зі взїздами вже поміняна. Фара все таки згоріла. Шпильки мотора підтягнули, начебто полікували мотор. Ще у мене перестав працювати спідометр, по дорозі додому.до слова, на минулому ybr, на такому ж пробігу (25 тк.км) ланцюг був у мене ще як новий … До зустрічі на дорогах.